راهکارهای ساده برای افزایش سریع اعتماد به نفس در زنان (بهترین تکنیک سال مخصوص خانم ها)

راهکارهای ساده برای افزایش سریع اعتماد به نفس در زنان (بهترین تکنیک سال مخصوص خانم ها)
  اعتماد به نفس نقش بسزایی در لذت‌بردن از زندگی دارد. کسانی که اعتماد به نفس دارند، ناخودآگاه بر اطرافیانشان نیز اثر مثبتی می‌گذارند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، می‌توانید مقاله افزایش اعتماد به نفس در زنان را تا انتها مطالعه کنید و چند عادت خوب را در خود پرورش دهید. با زبان بدن شروع کنید؛ سرتان را بالا بگیرید و با دیگران ارتباط چشمی برقرار کنید. با خودتان و تصمیماتتان راحت باشید و سبک زندگی‌تان را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با وادار کردن خودتان به جسورتر بودن اعتماد به نفستان را افزایش دهید. با ما در این مقاله همراه باشید تا بهترین راهکارهای افزایش اعتماد به نفس در زنان را با شما در میان بگذاریم؛ البته آقایان هم می‌توانند از این راهکارها بهره‌مند شوند!
 

۱. پرورش نگرش درست: راهکار طلایی برای افزایش اعتماد به نفس در زنان

۱. نقایص خود را بپذیرید

شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر ایرادهای خود را شناسایی کنید، درنهایت اعتماد به نفستان بیشتر خواهد بود. هیچ‌کس کامل نیست. وقتی تلاش می‌کنید نقص‌های خود را پنهان کنید، احساس ناامنی خود را نشان می‌دهید. به‌جای اینکه بکوشید ایردهایتان را پنهان کنید، آن‌ها را به عنوان بخشی از شخصیت خود بپذیرید. مجبور نیستید خودتان را با نقص‌ هایتان تعریف کنید. بااین‌حال یاد بگیرید ایرادتان را بپذیرید مثلا اینکه گاهی زیادی حرف می‌زنید یا چیزی را در ظاهرتان نمی‌پسندید. این‌ها بخش کوچکی از کیستی شما هستند. اگر به نقص‌های خود آگاه باشید و آن‌ها را بپذیرید، کمتر احساس نیاز می‌کنید که آن‌ها را پنهان کنید یا روی آن‌ها سرپوش بگذارید. درنتیجه در چشم دیگران فردی بااعتماد به نفس جلوه می‌کنید.

۲. مسئولیت کارهایتان را بر عهده بگیرید

افراد بی‌اعتماد به نفس معمولا بهانه می‌آورند یا بر اشتباهاتشان سرپوش می‌گذارند. اگر اعتماد به نفس داشته باشید، می‌دانید که خطا و اشتباه عامل تعیین‌ کننده‌ زندگی شما نیستند. بکوشید مسئولیت تصمیمات خوب و بدتان را بر عهده بگیرید. با این کار اطرافیان شما را فردی بااعتماد به نفس خواهند دید.
 کتاب راهکار های افزایش اعتماد به نفس در زنان
به یاد داشته باشید شما تنها کسی هستید که این کار را برای خودتان می‌کنید و این قدرت را دارید که زندگی‌تان را بهتر یا بدتر کنید. اگر اشتباهی می‌کنید، آن را کوچک نشمرید. در عوض به خودتان بگویید: «اشتباه کردم. درست قضاوت نکردم. دفعه بعد باید بهتر عمل کنم.»

۳. ذهنیت «خب که چی» داشته باشید

هر وقت احساس کردید چیزی مانع شماست، از خودتان بپرسید: «خب که چی؟» حتی اگر مطمئن نیستید، با اعتماد به نفس ظاهری عمل کنید. به خودتان یاداوری کنید که بدترین اتفاق ممکن این است که دقیقا همان گونه که تصور کرده بودید، موفق نشوید، مثلا:
  • «می‌خوام از خودم دفاع کنم و یه چیزی بگم، ولی اون‌ها حتما با من مخالفت می‌کنن». خب که چی؟
  • «می خوام به اون مراسم برم، اما می‌ترسم خیلی‌ها رو اونجا نشناسم». خب که چی؟
  • «ممکنه حین ارائه حرف بعدی‌ام‌ رو یادم بره». خب که چی؟

۴. هنگام صحبت‌کردن از برخی کارها پرهیز کنید

به طرز صحبت‌ کردن خود آگاه باشید. برخی عبارت‌ها و واژه‌ها اعتماد به‌ نفستان را کم می‌کنند و ممکن است باعث شوند که مخاطبان شما فکر کنند کمبود اعتماد به نفس دارید. یاد بگیرید مراقب کلمات یا لحن صدایتان باشید تا اعتماد به‌ نفستان خدشه‌ دار نشود.
  • هرگز جمله را با حرفی شروع نکنید که خودتان را تضعیف کند. از عبارت‌هایی مثل این پرهیز کنید: «من که متخصص نیستم، ولی…» یا «این فقط نظر منه، ولی…» همچنین حرف‌هایی مثل «اگر … اون‌وقت چی؟» ممکن است باعث احساس ناامنی شوند.
  • کلماتی مثل «فقط/حالا/می‌گم …» غیرضروری‌اند و ممکن است شما را نامطمئن یا مضطرب نشان دهند.
  • مراقب آهنگ پرسشی جمله باشید، یعنی جمله‌ را طوری تمام نکنید انگار که سؤال پرسیده‌اید. این کار شما را مضطرب نشان می‌دهد، پس از آن پرهیز کنید.

۲. تغییر سبک زندگی برای افزایش اعتمادبه‌نفس

۱. برنامه‌های اجرایی طراحی و آن‌ها را عملی کنید

افرادی که اعتماد به نفس دارند، بسیار پیگیرند. برنامه‌ ریزی‌ های بزرگ نمی‌کنند، چون باعث حاشیه‌ رفتنشان می‌شوند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس پیدا کنید، برنامه‌ ریزی کنید و همیشه برنامه‌ها را رعایت کنید.

مقالات پیشنهادی سردبیر

حوزه‌ ای را که نیاز به رشد دارد، انتخاب کنید. ممکن است حوزه‌ ای شخصی باشد مثلا بخواهید بهتر به کارهای خانه برسید. یا شاید موضوعی حرفه‌ای باشد، مثلا می‌خواهید سخت‌تر کار کنید و شغل بهتری پیدا کنید. برنامه‌ای اجرایی طراحی کنید. ضرب‌الاجل‌ها و اقدامات خاص را مشخص کنید  تا برای رسیدن به این اهداف به شما کمک کنند. به برنامه‌های خود پایبند باشید. حتی گام‌های کوچک اعتماد به‌ نفستان را شکوفا خواهند کرد. شاید دقیقا به هرچیزی که تجسم می‌کنید نرسید، اما ایرادی ندارد چون خودِ دست به عمل زدن اعتماد به‌ نفستان را افزایش می‌دهد.

۲. راهنما پیدا کنید

اگر می‌خواهید احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، یکی از راه‌هایش این است که مدام با افراد با اعتماد به نفس در ارتباط باشید. دنبال کسانی باشید که تحسین شان می‌کنید. دنبال کسی باشید که اعتماد به نفس دارد. از او بخواهید برای تقویت احساس اعتماد به نفس کمکتان کند. مثلا ممکن است چنین کسی را در محل کار پیدا کنید. از همکارتان که اعتماد به نفس زیادی دارد، بخواهید با هم قهوه‌ ای بنوشید تا از او کمک فکری بگیرید. همچنین می‌توانید از کسی در جمع دوستانتان کمک بخواهید. شاید دوستی را بشناسید که اعتماد به نفس زیادی دارد و برای افزایش اعتماد به نفس توصیه‌هایی برای شما داشته باشد.

۳. خودمراقبتی را در اولویت قرار دهید

خودمراقبتی نباید با راحت‌ طلبی اشتباه گرفته شود. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، باید از خودتان مراقبت کنید. شما نیازمند استراحت و آرامشید تا بتوانید اعتماد به‌ نفستان را حفظ کنید. پاداش‌های کوچک به خودتان بدهید؛ کارهای ساده‌ ای مثل دوش آب گرم گرفتن در پایان هر روز یا پیاده‌ روی طولانی برای آزاد‌کردن فکرتان بعد از کار.
تقویت اعتماد به نفس زنان
برای کارهای ساده اما ضروری زمان صرف کنید. خواب کافی داشته باشید، خوب غذا بخورید، و برای خودتان اوقات فراغت در نظر بگیرید. برای خودمراقبتی منظم برنامه‌ریزی کنید و حتما به آن برنامه پایبند باشید، حتی وقتی مشغولیت‌های زیادی در زندگی دارید.

۴. برای تقویت اعتماد به نفس ورزش کنید و خود را به چالش بکشید

فعالیت جسمی منظم فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما احساس اعتماد به نفس را هم تقویت می‌کند. اگر منظم ورزش کنید، احساس بهتری به بدن خود و توانایی‌های آن خواهید داشت. کاری را انجام دهید که از ‌آن دلهره دارید؛ تنها به کافه‌ها بروید و دوستان جدید پیدا کنید. برنامه‌ منظم ورزشی در باشگاه را امتحان کنید. به سرگرمی‌ای مشغول شوید که همیشه مضطربتان می‌کرده است. خودتان را وادار به انجام کارهای فکری کنید. کتاب‌های دشوار بخوانید. به کلاس‌هایی بروید که کاملا برایتان جدیدند.

۳. استفاده از زبان بدن

جیمز اسمیت در کتاب «چطور اعتماد به نفس داشته باشیم»، می‌گوید: «زبان بدن مسئله‌ی خیلی مهمی است که خوب مطالعه شده و این نتیجه به دست آمده است که استفاده از حرکات دست و اشاره‌کردن با سر و گردن به افراد کمک می‌کند تا لحن صحبت‌ هایتان را درک کنند و منظورتان را بهتر بفهمند. مسئله این نیست که چه می‌گویید؛ مسئله این است که چطور آن را می‌گویید.»

۱. سرتان را بالا نگه دارید

اگر می‌ خواهید اعتماد به نفس داشته باشید، کاری کنید درشت‌ تر به نظر برسید. وقتی سرتان را بالا نگه می‌دارید و صاف می‌ایستید، اعتماد به‌ نفس تان افزایش می‌ یابد. در طول روز حواستان به زبان بدنتان باشد. صاف بایستید و شانه‌ هایتان را عقب نگه دارید. حتما سرتان را نیز بالا نگه دارید. وقتی می‌ایستید، پاهایتان را نزدیک هم قرار دهید. زانوهایتان را رها کنید و وزن تان را روی قسمت پایینی بدنتان بیندازید. این‌ طوری محکم روی زمین خواهید ایستاد.

۲. تماس چشمی برقرار کنید

افرادی که اعتماد به نفس دارند، شور و اشتیاق خود را هنگام گفت‌وگو نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری نشان دهید، هنگام صحبت‌ کردن به چشم افراد نگاه کنید.
تکنیک برای افزایش اعتماد به نفس زنان
همچنین وقتی دیگران صحبت می‌کنند هم به چشم آن‌ها نگاه کنید. در پایان صحبتتان، جای دیگری را نگاه نکنید و تماس چشمی را حین گفت‌وگو حفظ کنید. از رفتارهای معمولی که نشان‌ دهنده‌ حواس‌ پرتی هستند، بپرهیزید مثل نگاه‌ کردن به گوشی یا اطراف اتاق.

۳. به‌طرف مخاطب خم شوید

وقتی با کسی صحبت می‌کنید، بالاتنه‌ تان را به‌ طرف او خم کنید. این کار اعتماد به نفس و دغدغه‌ مندی بیشتر شما را نشان می‌دهد. در طول روز، حواستان به وضعیت بدن هنگام گفت‌وگو ها باشد. حتما بالاتنه‌ تان را به‌طرف مخاطب تان خم کنید، چون این کار شما را با اعتماد به‌ نفس‌ تر نشان می‌دهد.

۴. سر و دستانتان را حرکت دهید

وقتی دست‌ هایتان را تکان می‌دهید، اشتیاق بیشتر خود به موضوع را نشان می‌دهید. هیجان و اشتیاق نمایانگر اعتماد به نفس شما درباره‌ موضوع گفت‌ و گوست. به‌ علاوه وقتی دست‌ هایتان را تکان می‌دهید، سرزنده‌ تر و مشتاق‌ تر به نظر می‌رسید. هنگام حرف‌ زدن، دست‌ هایتان را تکان دهید تا موضوع را بهتر به تصویر بکشید. کاری کنید که معمولا انجام می‌دهید. اگر معمولا دست‌ها و سرتان را تکان نمی‌دهید، جلوی آینه تمرین کنید تا چند حرکت پیدا کنید که احساس راحتی با آنها دارید. درست است که حرکت دست‌ها به شما کمک می‌کند، اما تلاش کنید حرکات دست را مهار کنید. تکان‌های بیش از حد یا مهار نشده دست شاید ناراحت‌ کننده باشند.

۵. حرکات صادقانه‌ای داشته باشید

حفظ آرامش و صداقت در حرکات باعث می‌شود مخاطب با شما احساس راحتی داشته باشد. وقتی هنگام حرف‌ زدن با دیگران راحت‌ تر به نظر برسید، خودتان را با اعتماد به‌ نفس‌ تر نشان می‌دهید. زبان بدنتان را صادقانه و واضح نگه دارید. حرکات صادقانه به نمایش اعتماد به نفس کمک می‌ کنند.
  • حتماً کف دست‌ هایتان را هنگام گفت‌ و گو نشان دهید.
  • دست‌ به‌ سینه ننشینید یا دست‌ ها را پنهان نکنید.
  • حین صحبت، بازوها را کنار کمر نگه دارید. این کار باعث می‌شود مخاطب شما را صادق و با اعتماد به نفس بپندارد.

سخن پایانی درباره افزایش اعتماد به نفس در زنان

در این مقاله، درباره‌ راهکارهای ساده‌ افزایش اعتماد به نفس در زنان صحبت کردیم. هنگام گفت‌وگو با دیگران، از این راهکارها استفاده کنید تا هم اعتماد به‌ نفستان را افزایش دهید و هم خودتان را فردی با اعتماد به نفس نشان دهید برای مطالعه بیشتر کلیک کنید. مطالعه نیز یکی از روش‌ های مفید و اثر بخش برای افزایش آگاهی، افزایش اعتماد به نفس  و بهبود کیفیت زندگی است، به‌ ویژه وقتی کتاب‌ های مناسب را برای مطالعه انتخاب کنیم. پیشنهاد می‌کنیم این دو کتاب عالی را که با موضوع اعتماد به نفس مرتبط‌ اند، در فهرست مطالعه‌ خود قرار دهید.        
چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟ چطور اعتمادبه‌نفس داشته باشیم

چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟

چطور اعتمادبه‌نفس داشته باشیم

   
مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *